Případová studie MEIBES s.r.o.
- Zadavatel: MEIBES, s.r.o.
- Realizace: 2005/05-09
- Web: http://www.meibes.cz
Profil zákazníka
MEIBES s.r.o. je dceřinou společností Meibes Holding GmbH. Společnost byla založena v roce 1993 a stala se významným dodavatelem topné techniky na českém trhu. Od května 2001 je společnost Meibes Holding součástí koncernu Aalberts Industries. Dodává stavebnicové systémy pro rychlou montáž u středně velkých a velkých otopných systémů a další sortiment z oblasti topení a regulace.
Výchozí situace
S nárůstem objemu práce přestal původní způsob práce stačit, mnohé práce byly dělány duplicitně. Vedle ekonomického software Kostka byl provozován také nepropojený CRM software, nabídková řízení se dělala ručně v excelu, pro přípravu výroby nebyla funkčnost software optimalizována.
Cíle
Cílem modernizace informačního systému ve společnosti MEIBES s.r.o. byla zejména integrace dříve nepropojených softwarových řešení. Nové řešení využívající podnikový informační systém TWIST INSPIRE mělo za úkol pokrýt všechny oblasti ERP (řízení obchodu, financí a management), CRM , nabídkové řízení projektů a jednoduchou výrobu v jediném informačním systému.
Řešení
Pro podpoření svého rozvoje se společnost rozhodla investovat do informačního systému TWIST INSPIRE, který nabízí ucelené podnikové řešení s integrovaným s CRM . Pracovníci obchodních odděleních tak mají propojené svoje úkoly, zápisy z jednání a plánované aktivity s již skutečnými realizacemi, informacemi o platební bilanci a plnění zakázek každého zákazníka. Další oblastí, dosud nepropojenou, bylo nabídkové řízení stavebních projektů, které bylo řešeno v rámci excelu. Také tato agendu byla začleněna do TWIST INSPIRE a v rámci implementace byla doplněna několika funkcemi, které jsou specifické pro přípravu nabídek v oblasti stavebních projektů.
Pro přípravu jednoduché výroby byla připravena speciální funkce, která snižuje pracnost na minimum a zaručuje maximální přesnost dat.
V neposlední řadě byl řešen požadavek na přesný reporting do Německa, kde sídlí mateřská společnost. Na základě analýzy a díky flexibilitě systému stačilo nastavit správně vhodné parametry. Potřebné reporty jsou generovány automaticky a obsahují potřebné rozpady na detaily až na úroveň položek jednotlivých dokladů.
Časový průběh
Implementace byla domluvena s 3 měsíčním předstihem před ostrým startem. Během ní proběhla detailní analýza a nastavení systému, bylo provedeno školení, cílené vždy na danou skupinu zákazníků a byly převedena data z původního software. Ostrý start je 1.9.2005
- duben 2005 - analýza činností a datových toků
- květen 2005 - nastavení parametrů a konfigurace systému
- červen 2005 - převod statických dat
- červen 2005 - školení uživatelů a zkušební provoz
- 1.7. 2005 - ostrý start systému
- srpen 2005 - jednoduchá výroba (úprava na míru)
- září 2005 - projekty a etapy projektů (úprava na míru)
- říjen 2007 - servisní listy (úprava na míru)
Další případové studie
Řekli o nás
-
Anna Čiháková, hlavní účetní Diners Club Czech s.r.o.