Implementace systému
Implementace je proces uvedení nového informačního systému do provozu. Jejím cílem je připravit takové postupy práce s Twist Inspire, které Vám budou nejvíce vyhovovat.
Kvalitně provedená implementace je základním kamenem úspěšného provozu informačního systému. Implementace podnikového informačního systému je proces, který sestává z následujících částí:
1. Úvodní analýza
Úkolem úvodní analýzy je přesně zmapovat všechny současné pracovní procesy a vzájemné souvislosti mezi nimi. Při úvodní analýze navazujeme na informace získané v rámci vstupní analýzy a jednání s klientem. Úvodní analýzu vedeme formou pohovoru s Vámi. Zjišťujeme potřebné informace a vytváříme si přesný obraz o Vašich potřebách a připravujeme nejlepší řešení. Úvodní analýza obsahuje jak popis současného stavu chodu společnosti, tak nové požadavky na procesy, které v původním systému nebyly řešeny, nebo jsou plánovány do budoucna.
2. Návrh řešení
Na základě zpracované úvodní analýzy připravujeme detailní návrh pracovních postupů v novém informačním systému. Navržené řešení může s sebou přinášet změny v organizaci práce, jejíchž cílem je vyšší efektivita práce a úspora času.
3. Nastavení systému
Úkolem nastavení informačního systému je zajistit všechny plánované funkce a datové vazby. Nastavení systému je komplexní práce, obsahující nastavení parametrů, založení číselných řad dokladů a jejich vzájemné provázání, naplnění základních číselníků. Výsledkem této části implementace je informační systém připravený pro plnění daty.
4. Převod statických dat
Většina našich zákazníků před spoluprací s námi používala nějaký software, ve kterém zpracovávala svoje data. Data jsou tím nejcennějším, co firma vlastní a proto se snažíme maximum z nich převést do nového systému. Přechod na nový systém firmy často využijí k pročištění a sjednocení dat. Proto s převodem dat často probíhají procesy kontroly a úpravy dat.
5. Školení uživatelů
Školení uživatelů připravujeme vždy individuálně, podle potřeb firmy. Vycházíme z úvodní analýzy a navržených pracovních postupů a uživatele školíme na skutečných datech. Úkolem školení uživatelů je připravit všechny pracovníky na zkušební provoz.
6. Zkušební provoz
Zkušební provoz simuluje ostrý provoz a ověřuje správné nastavení a vazby systému. Naším úkolem v průběhu této fáze je kontrolovat a vyhodnotit výsledky zkušebního provozu a případně řešit zjištěné problémy.
7. Naplnění počátečních stavů
Posledním úkolem před ostrým startem je naplnit do systému počáteční stavy. Protože často je původní software během procesu implementace používán a změna na nový systém proběhne ze dne na den, musíme naplnění počátečních stavů udělat ve velmi krátkém čase. Proto si převod počátečních dat připravujeme dopředu a testujeme na datech pro školení. Po naplnění počátečních stavů je informační systém připraven na ostrý start.
8. Ostrý start a podpora
Při ostrém startu jsme vám k dispozici jako operativní podpora uživatelů. Naši konzultanti se nachází přímo na vašem pracovišti a pomáhají uživatelům řešit problémy. Současně kontrolujeme úplnost a správnost pořízených dat a ověřujeme nastavené procesy. Po několika dnech jsou uživatelé s informačním systémem natolik obeznámeni, že můžeme přejít do režimu standardní podpory zákazníka.
Implementace informačního systému následuje vstupní analýze. Implmentací naše práce pro vás nekončí, nabízíme vám kompletní servis a podporu a možnost úpravy informačního systému na míru.
Řekli o nás
-
David Garček ředitel Scotia s.r.o.